Παρασκευή, 6 Ιανουαρίου 2017

Αυτοκίνητα: Έρχεται νέος «λογαριασμός» 600 εκατ. ευρώ στους ΙΧήδες





Πάνω από 120 ευρώ το ετήσιο κόστος καυσίμων, τσουχτερός ο φόρος στα εταιρικά ΙΧ με αξία προ φόρων άνω των 17.000 ευρώ και κυνήγι των ανασφάλιστων ΙΧ, είναι ο… μποναμάς για τους οδηγούς αυτοκινήτων.


ΚΕΙΜΕΝΟ: ΝΙΚΟΣ ΜΕΡΤΕΚΗΣ


Βαρύ θα είναι το φορτίο που θα αναλάβουν για ακόμη μια χρονιά να σηκώσουν οι ιδιοκτήτες και οι χρήστες αυτοκινήτων, με την κυβέρνηση να έχει ήδη προχωρήσει σε αλλαγές στην άμεση και έμμεση φορολόγηση των ΙΧ σε μια προσπάθεια να εγγράψει άλλα 600 εκατομμύρια έσοδα στα κρατικά ταμεία.


Η επιπλέον φορολόγηση θα προέλθει από τα καύσιμα, τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας για το 2018, το νέο τρόπο φορολόγησης των εταιρικών αυτοκινήτων και το «κυνήγι» των ανασφάλιστων αυτοκινήτων.


Καύσιμα


Οι αντλίες των πρατηρίων έχουν ήδη πάρει… φωτιά, καθώς ήδη από 1/1/2017 και βάσει της μνημονιακής υποχρέωσης της χώρας ο ειδικός φόρος καυσίμων έχει αυξηθεί με αποτέλεσμα η τιμή για την αμόλυβδη βενζίνη να έχει «τσιμπήσει» 7-8 λεπτά το λίτρο και στο πετρέλαιο κίνησης κατά 10 λεπτά.


Είναι σαφές, ότι οι αυξήσεις αυτές αφορούν τη συγκεκριμένη περίοδο και με τις ισχύουσες διεθνείς τιμές προ φόρων των καυσίμων, καθώς μια αναμενόμενη αύξηση θα τις συμπαρασύρει αναλόγως. Έτσι, στα αστικά κέντρα η μέση τιμή πώλησης για την αμόλυβδη βενζίνη φλερτάρει πλέον με το 1,5 ευρώ, ενώ το πετρέλαιο κίνησης έχει ξεπεράσει το 1,2 ευρώ ανά λίτρο.


Οι αυξήσεις έχουν σαν αποτέλεσμα έμμεση ετήσια επιβάρυνση (μ.ο.) κατά 120 ευρώ για οδηγούς βενζινοκίνητων οχημάτων (υπολογισμός με μέση κατανάλωση 10 λίτρα/100 χλμ. και 15.000 διανυθέντα χιλιόμετρα) και του οδηγούς οχημάτων ντήζελ κατά 140 ευρώ (υπολογισμός με μέση κατανάλωση 7 λίτρα/100 χλμ. και 20.000 διανυθέντα χιλιόμετρα)!


Τέλη κυκλοφορίας 2018


Και νέες αλλαγές προβλέπονται στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για το 2018 χωρίς ωστόσο να διαρρεύσει κάτι το συγκεκριμένο, πέραν του ότι μέσω σχετικής εφαρμογής που θα ανοίξει στο taxis θα προσφέρεται η δυνατότητα on line υπολογισμού, εξειδικευμένα για κάθε όχηµα, µε την καθιέρωση αντικειµενικών κριτηρίων και αντίστοιχων συντελεστών (π.χ. µε αυτόµατη µείωση του ύψους των τελών ανά έτος µε τη χρήση σχετικού συντελεστή παλαιότητας).


Πάντως μικρή είναι η πιθανότητα μείωσης στα ΙΧ υψηλού κυβισμού (άνω των 2 λίτρων), καθώς στόχος παραμένει η απόδοση στα κρατικά ταμεία τουλάχιστον 1,1 δισ. ευρώ από τέλη κυκλοφορίας.


Οσον αφορά στο σενάριο για υπολογισµό των τελών κυκλοφορίας µε τον µήνα, αναμένεται να ισχύσει ότι και πέρσι. Οι οδηγοί θα µπορούν να πάρουν πίσω τις πινακίδες τους πληρώνοντας τα τέλη µόνο για το υπόλοιπο χρονικό διάστηµα µέχρι το τέλος του 2017.
Αναδημοσίευση από: caranddriver.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου